Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami
1) posiadająca prawo wykonywania zawodu lekarza;
2) posiadająca co najmniej 5-letni staż w zawodzie lekarza;
3) posiadająca:
a) specjalizację w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo
b) inną specjalizację i dodatkowe szkolenie określone w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 1;
4) która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów;
5) wpisana do ewidencji uprawnionych lekarzy.
Dokumenty niezbędne do uzyskanie wpisu w ewidencji uprawnionych lekarzy:
1) wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy, wg załączonego poniżej wzoru;
2) dokument potwierdzający prawo wykonywania zawodu lekarza;
3) dokument potwierdzający posiadanie specjalizacji w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo inną specjalizację i dodatkowe szkolenie określone w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust.1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami ;
4) dokument potwierdzający, co najmniej 5-letni staż w zawodzie lekarza (np.: świadectwa pracy, zaświadczenie od aktualnego pracodawcy, oświadczenie o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, w ramach której wykonywany jest zawód lekarza wraz z podaniem nr NIP/REGON umożliwiających identyfikację przedmiotowej działalności w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej);
5) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, wg załączonego poniżej wzoru;
6) dowód uiszczenia opłaty za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy.
Dodatkowo lekarz, jeżeli posiada składa wraz z wnioskiem o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy potwierdzenie posiadania prawa do przeprowadzania badań lekarskich, o których mowa w przepisach Kodeksu pracy, wydane przez wojewódzki ośrodek medycyny pracy;
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie, któremu został okazany oryginał dokumentu wraz z odpisem, na żądanie strony, poświadcza zgodność odpisu dokumentu z oryginałem.
Zgodnie z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami Marszałek Województwa wpisuje lekarza spełniającego warunki określone w art. 77 ust. 1 pkt 1-4 tejże ustawy do ewidencji, w drodze decyzji administracyjnej, za opłatą oraz wydaje zaświadczenie o wpisie do ewidencji.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji uprawnionych lekarzy – 17 zł Urząd Miasta Torunia Nr konta: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799 Tytułem: opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji uprawnionych lekarzy
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Województwo Kujawsko-Pomorskie – Urząd Marszałkowski Województwa
Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu
NIP: 956-19-45-671, REGON: 871121290
Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, reprezentowany przez:
Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego – Piotra Całbeckiego
2) Urząd działa przez przedstawicieli administratora danych osobowych, zgodnie ze strukturą organizacyjną;
3) W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych proszę kontaktować się z inspektorem ochrony danych – iod@kujawsko-pomorskie.pl;
4) Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
prowadzenia ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców
wydania zaświadczeń i decyzji dla uprawnionych lekarzy.
5) Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie do podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów prawa, porozumienia o współadministrowaniu lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
6) Podawane dane będą przechowywane w Urzędzie przez okres ustalony na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.);
7) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich sprostowania, usunięcia, a także do ograniczenia przetwarzania, jak również do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania lub przenoszenia tych danych;
8) Posiada Pani/Pan prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
9) Posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeśli taka zgoda była konieczna do rozpoczęcia czynności przetwarzania, jednakże po zawarciu umowy dane osobowe zostaną usunięte z uwzględnieniem upływu okresu, o którym mowa w pkt 6 niniejszej informacji;
10) Podanie danych osobowych jest dobrowolne – w przypadku ich niepodania zobowiązanie Urzędu wobec Pani/Pana nie zostanie zrealizowane;
11) Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
12) Urząd nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców (Dz. U. z 2022 r. poz. 2503).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy.pdf (173,74KB)
Oświadczenie do wniosku o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy.pdf (137,04KB)
Wniosek o wydanie zaświadczenia.pdf (135,38KB)