Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Rozpatrywanie i załatwianie w Urzędzie skarg, wniosków i petycji

Wydział:
Departament Organizacyjny Biuro Organizacji Pracy
Termin załatwienia:
Miesiąc od złożenia skargi lub wniosku z możliwością przedłużenia w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych. W przypadku petycji termin załatwienia sprawy wynosi 3 miesiące.
Osoba kontaktowa:
Monika Ferlin pok. 119, tel. (56) 62 18 551
Miejsce załatwienia:
Urząd MarszałkowskiWojewództwa Kujawsko-PomorskiegoPlac Teatralny 2, 87-100 ToruńPunkt Informacyjno-Podawczy (hol, parter budynku)
Telefon kontaktowy:
tel. (56) 62 18 551
Miejsce odbioru:
Informacja wysyłana na adres wskazany w korespondencji
Wymagane dokumenty:
Skarga lub wniosek - forma pisemna (tradycyjna lub elektroniczna) lub ustna (przyjęcie do protokołu); petycje – forma pisemna lub elektroniczna.
Opłaty:
brak
Tryb odwoławczy:
brak
Uwagi:
Zgodnie z art. 227 Kpa przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Natomiast w myśl art. 241 ww. aktu przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski, których przedmiot nie należy do zakresu zadań realizowanych przez Samorząd Województwa, przekazywane są do rozpatrzenia w oparciu o obowiązujące przepisy prawa do organów właściwych.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji. W przypadku stwierdzenia, że tut. Urząd jest niewłaściwy do jej rozpatrzenia, przesyła ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję.
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu odbywa się w każdy wtorek tygodnia w godzinach:
od 11.00 do 13.00 – przez Marszałka Województwa i członków Zarządu Województwa;
od 16.00 do 17.00 – przez Sekretarza Województwa;
w dniach i godzinach urzędowania – przez dyrektorów departamentów, naczelników wydziałów i kierowników biur w Urzędzie.
Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy przyjęcia obywateli odbywają się w następny dzień tygodnia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775) – dział VIII Skargi i wnioski; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002 nr 5 poz. 46); ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (tj. Dz. U. 2018 poz. 870).

PDFZMWK-P NR 2015_066-1.pdf (705,68KB)

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego