Wydział:
Departament Infrastruktury Drogowej
Termin załatwienia:
Zgodnie z postanowieniami art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego sprawa powinna być załatwiona w ciągu miesiąca.
Osoba kontaktowa:
Krzysztof Nowakowski, Monika Klana
Miejsce załatwienia:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu Departament Infrastruktury Drogowej ul. Wały Generała Sikorskiego 15, 87-100 Toruń, pokój nr 10
Telefon kontaktowy:
56 62 18 573, 56 62 15 817 sekretariat 56 62 18 350
Miejsce odbioru:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu Departament Infrastruktury Drogowej ul. Wały Generała Sikorskiego 15, 87-100 Toruń pokój nr 10 lub dokumenty wysłane pocztą za potwierdzeniem odbioru
Wymagane dokumenty:
Skarga na przebieg egzaminu praktycznego złożona za pośrednictwem Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
Zgodnie z art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami skargę dotyczącą egzaminu państwowego wraz z jej uzasadnieniem składa się w terminie 14 dni od dnia, w którym był przeprowadzany egzamin, do marszałka województwa, za pośrednictwem dyrektora wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o Kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 poz. 622 z późn. zm.),
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2023 r. poz. 2659).
Rozpatrywanie skarg na przebieg egzaminów państwowych na prawo jazdy, przeprowadzanych w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego