Wydział:
Departament Infrastruktury Drogowej
Termin załatwienia:
W przypadku utraty zaświadczenia, zniszczenia w stopniu powodującym nieczytelność lub zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych, marszałek przesyła w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku kierowcy wtórnik albo nowy dokument.
Osoba kontaktowa:
Marlena Smykowska-Wilamowicz, Marek Jasiński
Miejsce załatwienia:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu Departament Infrastruktury Drogowej Wały Gen. Sikorskiego 15, 87-100 Toruń
Telefon kontaktowy:
56 62 18 221, 56 62 18 388
Miejsce odbioru:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu Departament Infrastruktury Drogowej Wały Gen. Sikorskiego 15, 87-100 Toruń
Wymagane dokumenty:
Warunkiem wydania wtórnika zaświadczenia ADR lub nowego dokumentu jest złożenie wniosku, wraz z załączonymi dokumentami.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Do wniosku o wydanie wtórnika zaświadczenia ADR należy dołączyć:
wniosek o wydanie wtórnika zaświadczenia ADR – WZÓR WNIOSKU do pobrania
2) formularz zgłoszeniowy, zawierający dane niezbędne do wydania wtórnika zaświadczenia ADR wraz z aktualną fotografią – FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY do pobrania + instrukcja wypełnienia formularza
3) oświadczenie o odpowiedzialności karnej (dla osób ubiegających się o wydanie wtórnika) – WZÓR OŚWIADCZENIA do pobrania
4) potwierdzenie zapoznania się z Informacją administratora danych osobowych zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
5) potwierdzenie dokonania opłaty
6) Potwierdzenie zapoznania się z Informacją administratora danych osobowych (RODO), zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – WZÓR POTWIERDZENIA zapoznania się z informacją RODO do pobrania.
7) zniszczone zaświadczenie ADR oraz zaświadczenie ADR wymagające zmiany danych osobowych – kierowca obowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania nowego dokumentu albo wtórnika, zwrócić do Departamentu Infrastruktury Drogowej;
8) po uzyskaniu wtórnika zaświadczenia ADR kierowca, który odzyskał utracony dokument, jest obowiązany zwrócić go do Departamentu Infrastruktury Drogowej w terminie 14 dni od jego odzyskania;
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć lub przesłać pocztą pod adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu
Departament Infrastruktury Drogowej, Wydział ds. Uprawnień Komunikacyjnych,
Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń
Opłaty:
za wydanie wtórnika zaświadczenia ADR w wysokości 50 zł., należy uiścić na konto: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń 20 1020 5011 0000 9502 0128 2227 Tytułem: opłata za wydanie wtórnika zaświadczenia ADR, imię i nazwisko wnioskującego
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych,
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 15 lutego 2012 r. w sprawie egzaminów dla kierowców przewożących towary niebezpieczne.
o wydanie wtórnika zaświadczenia ADR oraz zaświadczenia ADR z powodu zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych mogą ubiegać się kierowcy, którym zaświadczenie ADR wydał marszałek województwa kujawsko-pomorskiego