Udostępnianie danych zawartych w Rejestrze Instytucji Kultury
Rejestr instytucji kultury, których organizatorem jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, prowadzony jest na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowani i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194, z 2023 r. poz. 1662) i Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. 189).
- Rejestr prowadzi Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ul. Św. Jana 1/3, 87-100 Toruń, tel. 56 62 15 807, e-mail:
- Rejestr instytucji kultury jest prowadzony w postaci elektronicznej. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
- Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
1) otwarty dostęp do zawartości rejestru,
2) wydanie odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej.
- Udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w ust. 4 pkt 1. jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora.
- Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.
- Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie (w załączniku).
- Zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111), wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony. Opłatę uiszcza się przelewem lub przekazem na konto Urzędu Miasta Torunia, nr rachunku 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799
- Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy lub osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
- Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia). Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej (zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 Nr.187, poz. 1330).
- Odpis z rejestru może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w Elektronicznej Księdze Rejestrowej, natomiast odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w Rejestrze.