- Menu przedmiotowe
- Procedury załatwiania spraw
Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami
1) posiadająca prawo wykonywania zawodu lekarza;
2) posiadająca co najmniej 5-letni staż w zawodzie lekarza;
3) posiadająca:
a) specjalizację w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo
b) inną specjalizację i dodatkowe szkolenie określone w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 1;
4) która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów;
5) wpisana do ewidencji uprawnionych lekarzy.
Dokumenty niezbędne do uzyskanie wpisu w ewidencji uprawnionych lekarzy:
1) wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy, wg załączonego poniżej wzoru;
2) dokument potwierdzający prawo wykonywania zawodu lekarza;
3) dokument potwierdzający posiadanie specjalizacji w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo inną specjalizację i dodatkowe szkolenie określone w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust.1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami ;
4) dokument potwierdzający, co najmniej 5-letni staż w zawodzie lekarza (np.: świadectwa pracy, zaświadczenie od aktualnego pracodawcy, oświadczenie o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, w ramach której wykonywany jest zawód lekarza wraz z podaniem nr NIP/REGON umożliwiających identyfikację przedmiotowej działalności w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej);
5) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, wg załączonego poniżej wzoru;
6) dowód uiszczenia opłaty za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy.
Dodatkowo lekarz, jeżeli posiada składa wraz z wnioskiem o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy potwierdzenie posiadania prawa do przeprowadzania badań lekarskich, o których mowa w przepisach Kodeksu pracy, wydane przez wojewódzki ośrodek medycyny pracy;
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie, któremu został okazany oryginał dokumentu wraz z odpisem, na żądanie strony, poświadcza zgodność odpisu dokumentu z oryginałem.
Zgodnie z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami Marszałek Województwa wpisuje lekarza spełniającego warunki określone w art. 77 ust. 1 pkt 1-4 tejże ustawy do ewidencji, w drodze decyzji administracyjnej, za opłatą oraz wydaje zaświadczenie o wpisie do ewidencji.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. opłata skarbowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111),
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 maja 2018 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców (Dz. U. z 2022 r. poz. 2503).
Wniosek o wydanie zaświadczenia.pdf (13,81KB)
Oświadczenie do wniosku o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy 1.pdf (157,41KB)
Wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy 1.pdf (128,53KB)