Wydział:
Departament Infrastruktury Drogowej
Termin załatwienia:
Zgodnie z art. 35 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA sprawa powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki, jednak nie dłużej niż w terminie miesiąca. W szczególnych przypadkach załatwienie sprawy może nastąpić w terminie dwóch miesięcy.
Osoba kontaktowa:
Weronika Kwiatkowska
Miejsce załatwienia:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego,Wały Gen. Sikorskiego 15, 87-100 Toruń
Telefon kontaktowy:
56 621 8354
Miejsce odbioru:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego,Wały Gen. Sikorskiego 15, 87-100 Toruń
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o nadanie numeru drodze gminnej/powiatowej,
2. Uchwała rady Gminy/Powiatu w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych/powiatowych i ustalenia jej przebiegu wraz ze wszystkimi wymaganymi ustawą opiniami,
3. Wydruk potwierdzający publikację w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego uchwały rady Gminy/Powiatu w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych/powiatowych i ustalenia jej przebiegu,
4. Mapka z lokalizacją drogi gminnej/powiatowej w czytelnej skali,
5. Szczegółowy przebieg i kilometraż drogi
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom (Dz. U. Nr 67, poz. 582).
Nadawanie numerów drogom zaliczonym do kat. dróg powiatowych i gminnych oraz prowadzenie ich ewidencji