Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Opłata produktowa

WPŁATY ZA OPŁATY Z ZAKRESU OPŁATY PRODUKTOWEJ ZA OPAKOWANIA I PRODUKTY NALEŻY PRZEKAZYWAĆ NA KONTA:

WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO – POMORSKIE
Bank PKO BP S.A. Oddział 2 w Toruniu
89 1020 5011 0000 9502 0119 6013  - opłata produktowa – opakowania
55 1020 5011 0000 9502 0119 6237 - opłata produktowa – oleje smarowe
60 1020 5011 0000 9302 0119 6245 - opłata produktowa – opony
47 1020 1462 0000 7802 0327 9361 - opłaty z tytułu samodzielnego prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych przez wprowadzającego produkty w opakowaniach

OPŁATA PRODUKTOWA ZA ROK 2023

Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 21 grudnia 2021 r. (Dz.  U. 2021 r. poz. 2375), w roku 2023 poziomy recyklingu poszczególnych rodzajów odpadów opakowaniowych, jakie przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty w opakowaniach musi osiągnąć, będą następujące:

Recykling ogółem – 61%
Tworzywa sztuczne – 40%
Aluminium – 51%
Metale żelazne – 60%
Papier i tektura – 70%
Szkło – 64%
Drewno – 21%

Nowe poziomy recyklingu odpadów opakowaniowych mają również zastosowanie do obliczania wartości pomocy de minimis odpowiadającej wartości zwolnienia z opłaty produktowej, obliczanej z zastosowaniem maksymalnej stawki opłaty produktowej dla opakowań (tj. 4,50 zł za 1 kg).

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców oferujących i wprowadzających do obrotu produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego

Przedsiębiorcy którzy:
1. prowadzą jednostkę handlu detalicznego, jednostkę handlu hurtowego lub jednostkę gastronomiczną, w której oferują klientom produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienione w załączniku nr 6 do ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej  (kubki na napoje i pojemniki na żywność) będące opakowaniami lub napoje lub żywność pakowane przez niego w te produkty, również za pomocą urządzenia vendingowego mają obowiązek pobierania od 1 stycznia 2024 r. opłaty od klienta nabywającego napoje lub żywność w pojemnikach z tworzywa (stawki opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych będących opakowaniami: Dz. U. 2023, poz. 2679). Sprawozdania do właściwego marszałka ze względu na miejsce pobrania opłaty należy składać w BDO w dziale III, tabeli 4 do 15 marca 2024 r. (sprawozdanie bezopłatowe za okres od 24 maja 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.). Sprawozdania za rok 2024 i lata kolejne będą sprawozdaniami opłatowymi.
2. wprowadzają do obrotu, czyli  wytwarzają lub przywożą z zagranicy produkty z załącznika nr 9 do ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami i o opłacie produktowej (pojemniki na żywność, paczki i owijki, pojemniki na napoje o pojemności do 3 litrów, kubki na napoje, w tym pokrywki i wieczka, lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego, chusteczki nawilżane, balony, wyroby tytoniowe z filtrami, oraz podpaski higieniczne, tampony i aplikatory do tamponów) oraz narzędzia połowowe zawierające tworzywa sztuczne mają obowiązek składania sprawozdań w BDO:
- w dziale III tab. 5 za kubki na napoje i pojemniki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych na żywność (za 2023 r. bezopłatowe, od 2024 r. opłatowe),
- w dziale III tab. 6 za produkty z tworzyw sztucznych wymienione w załączniku nr 9 ww. ustawy (za 2023 r. bezopłatowe, od 2024 r. sprawozdania opłatowe),
- w dziale II tab. 5.5 za butelki plastikowe do 3 litrów (sprawozdania 2023 r. i 2024 r. bezopłatowe, od 2025 r. sprawozdania opłatowe),
- w dziale II tab. 5.6 za butelki z plastiku z informacją o poziomie selektywnego zbierania od 2025 r. (za lata 2023 i 2024 – sprawozdania bezopłatowe).

Stawki opłat na pokrycie kosztów zagospodarowania odpadów powstałych z produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych – Dz. U. 2023 poz. 2686

OPŁATA PRODUKTOWA ZA ROK 2022

W dniu 1 stycznia 2022 r. weszła w życie Ustawa z dnia 17 listopada 2021 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U z 2021 r. poz. 2151), na mocy której przestaje obowiązywać obowiązek uzyskiwania poziomów odzysku odpadów opakowaniowych, pozostaje tylko obowiązek uzyskania materiałowych poziomów recyklingu oraz obowiązek uzyskania odpowiedniego poziomu recyklingu opakowań razem. W ślad za tą zmianą, rosną poziomy recyklingu odpadów opakowaniowych, które wprowadzający produkty w opakowaniach jest obowiązany osiągnąć w poszczególnych latach do roku 2030.

Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 21 grudnia 2021 r. (Dz.U. 2021 r. poz. 2375), w roku 2022 poziomy recyklingu poszczególnych rodzajów odpadów opakowaniowych, jakie przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty w opakowaniach musi osiągnąć, będą następujące:

Recykling ogółem – 59%
Tworzywa sztuczne – 30%
Aluminium – 51%
Metale żelazne – 55%
Papier i tektura – 66%
Szkło – 62%
Drewno – 19%

Nowe poziomy recyklingu odpadów opakowaniowych mają również zastosowanie do obliczania wartości pomocy de minimis odpowiadającej wartości zwolnienia z opłaty produktowej, obliczanej z zastosowaniem maksymalnej stawki opłaty produktowej dla opakowań (tj. 4,50 zł za 1 kg).

Jednocześnie informujemy przedsiębiorców ubiegających się udzielenie pomocy de minimis w związku z wprowadzaniem do obrotu produktów w opakowaniach, iż zgodnie z art. 5, pkt 3 ww. ustawy wszystkie konieczne zaświadczenia lub oświadczenia oraz informacje należy przekazywać WYŁĄCZNIE za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, zwanej dalej „BDO” w zakładce: Dokumenty, Dokumenty do ubiegania się o pomoc de minimis.

OPŁATA PRODUKTOWA ZA ROK 2020

Sprawozdania za rok 2020 oraz lata następne należy sporządzać tylko i wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem indywidualnego konta podmiotu w bazie BDO.

Termin składania sprawozdań: do 15 marca za rok poprzedni.

Termin płatności należnej opłaty produktowej za rok 2020 – do 15 marca za rok poprzedni.

Opłata na publiczne kampanie edukacyjne – termin płatności – do 31 grudnia roku sprawozdawczego.

POMOC DE MINIMIS za 2020 r., która stanowi zwolnienie z opłaty produktowej i opłaty na publiczne kampanie edukacyjne.

Przepisów ustawy w zakresie uzyskania wymaganych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, w tym dotyczących opłaty produktowej i dokumentów DPO, DPR, EDPO, EDPR oraz obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych – nie stosuje się do przedsiębiorców wprowadzających produkty w opakowaniach, którzy w danym roku kalendarzowym wprowadzili do obrotu opakowania o łącznej masie nieprzekraczającej 1 tonę [Mg], pod warunkiem przedłożenia marszałkowi województwa, w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca 2021 r. roku:
1. zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w bieżącym roku oraz w dwóch latach poprzednich lub oświadczenia o otrzymanej bądź nieotrzymanej wielkości pomocy de minimis w tym okresie,
2. formularza informacji wymaganego przy ubieganiu się o pomoc de minimis
(Dz.U. 2014, poz. 1543) udzielanej na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. oraz
3. Sporządzenia w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca 2021 r. w bazie BDO sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi.

Wartość pomocy de minimis odpowiada wartości zwolnienia z opłat, obliczanej z zastosowaniem maksymalnej stawki opłaty produktowej dla opakowań (4,50 zł/kg) oraz 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym.

OPŁATA PRODUKTOWA ZA ROK 2019

Sprawozdania za rok 2019 oraz lata następne należy składać tylko i wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem indywidualnego konta podmiotu w bazie BDO.

Termin składania sprawozdań: do 15 marca za rok poprzedni.

„UWAGA! Zgodnie z art. 237ea, ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020 r. poz. 797 ze zm.) termin złożenia sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi za 2019 r. zostaje przesunięty do 11 września 2020 r.

Nie zostały zmienione terminy wpłaty należnej opłaty produktowej za nieosiągnięcie wymaganego poziomu odzysku i recyklingu oraz wpłaty z tytułu kampanii edukacyjnych:

Termin płatności należnej opłaty produktowej za rok 2019 - do 15 marca za rok poprzedni.

Opłata na publiczne kampanie edukacyjne - termin płatności – do 31 grudnia roku sprawozdawczego.

POMOC DE MINIMIS za 2019 r.
Zwolnienie z opłaty produktowej i opłaty na publiczne kampanie edukacyjne!

Przepisów ustawy w zakresie uzyskania wymaganych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, w tym dotyczących opłaty produktowej i dokumentów DPO, DPR, EDPO, EDPR oraz obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych - nie stosuje się do przedsiębiorców wprowadzających produkty w opakowaniach, którzy w danym roku kalendarzowym wprowadzili do obrotu opakowania o łącznej masie nieprzekraczającej 1 tonę [Mg], pod warunkiem przedłożenia marszałkowi województwa, w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca danego roku:
1. wszystkich zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w bieżącym roku oraz w dwóch latach poprzednich lub oświadczenia o otrzymanej bądź nieotrzymanej wielkości pomocy de minimis w tym okresie,
2. formularza informacji wymaganego przy ubieganiu się o pomoc de minimis
(Dz.U. 2014, poz. 1543) udzielanej na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).
3. pisma informującego o poszczególnych rodzajach i masach opakowań wprowadzonych wraz z produktami w roku sprawozdawczym oraz o wysokości naliczonej opłaty na publiczne kampanie edukacyjne za rok sprawozdawczy.

Wartość pomocy de minimis odpowiada wartości zwolnienia z opłat, obliczanej z zastosowaniem maksymalnej stawki opłaty produktowej dla opakowań (4,50 zł/kg) oraz 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym.

UWAGA! Pomimo zwolnienia z opłat należy posiadać Numer rejestrowy BDO i przedłożyć sprawozdanie elektroniczne w bazie BDO.

OPŁATA PRODUKTOWA ZA ROK 2018

1. 1 stycznia 2019 roku wchodzi w życie rozporządzenie określające nowy wzór formularza sprawozdania o produktach w opakowaniach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi za 2018 r. (Dz. U. 2018 r. poz. 2526) - do pobrania poniżej.
2. W związku z nowelizacją ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. 2018 r. poz. 150 ze zm.) nowe brzmienie przyjmują między innymi następujące artykuły:
- art. 18, ust. 4a – wprowadzający środki niebezpieczne w opakowaniach samodzielnie wykonujący obowiązki jest zobowiązany zapewnić poziom odzysku i recyklingu co najmniej w wysokości określonej dla porozumień – zgodnie z art. 25, ust. 4,
- w art. 19, ust. 6 – w związku z nowym brzmieniem ust. 6 sprawozdanie o wysokości środków przeznaczanych na publiczne kampanie edukacyjne składa wyłącznie wprowadzający produkty w opakowaniach, który obowiązek wykonuje samodzielnie,
- w art. 20, ust. 3 - Wprowadzający produkty w opakowaniach, który w poprzednim roku kalendarzowym nie wprowadzał do obrotu produktów w opakowaniach danego rodzaju, oblicza poziom odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych za dany rok w stosunku do masy wprowadzonych przez siebie do obrotu opakowań w tym roku,
- zmianie ulega załącznik nr 1 do ustawy określający docelowy poziom odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych (pozycja nr 8 dotycząca opakowań wielomateriałowych).
3. Zgodnie z art. 19 znowelizowanej ustawy o gospodarce opakowaniami i gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi obowiązującej od 1 stycznia 2018 r. wprowadzający produkty w opakowaniach samodzielnie wykonując obowiązek określony w ust. 1 przeznacza w danym roku kalendarzowym na publiczne kampanie edukacyjne lub przekazuje w danym roku kalendarzowym na odrębny rachunek marszałka województwa – łącznie co najmniej 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym.
Przedsiębiorcy, którzy po 1 stycznia 2018 r. przelewają zaległe środki na finansowanie kampanii edukacyjnych (do zaległych sprawozdań dotyczących opłaty produktowej) powinni je wpłacać według obecnie obowiązujących przepisów czyli na konto marszałka województwa”.

NAJISTOTNIEJSZE ZMIANY PRZEPISÓW:

Obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych.

Nowe obowiązki dla wprowadzających produkty w opakowaniach wielomateriałowych, a także środki niebezpieczne w opakowaniach, w tym środki ochrony roślin.

Zmiana sposobu obliczania poziomów odzysku i recyklingu.
Zmiany w dokumentacji potwierdzającej odzysk/recykling odpadów opakowaniowych.

W roku 2014 można rozliczyć nadwyżkę w wysokości nie większej niż 10% wymaganego poziomu w  2013 roku (art. 80 ww. ustawy), w roku 2015 i latach kolejnych brak możliwości rozliczenia nadwyżki.

Zwolnienie dla wprowadzających produkty w opakowaniach o masie opakowań do 1 Mg z części obowiązków, w tym z obowiązku zapewnienia określonych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, dotyczących opłaty produktowej, oraz dokumentów DPO i DPR.

Zwolniony przedsiębiorca będzie musiał jednak finansować publiczne kampanie edukacyjne oraz złożyć sprawozdanie OŚ-OP1 w zakresie wprowadzanych na rynek opakowań. Zwolnienie z obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy stanowi pomoc de minimis. W związku z tym na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy przedsiębiorca zwolniony z obowiązku odzysku i recyklingu będzie miał obowiązek złożenia marszałkowi województwa, w terminie do dnia 15 marca każdego roku:

a) sprawozdanie OŚ-OP1 o ilości wprowadzonych w roku sprawozdawczym na rynek opakowań (w kg),
b) zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimisw zakresie, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59 poz. 404 ze zm.),
c) informacje, których zakres został określony w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
d) a w przypadku przedsiębiorców, do których nie stosuje się przepisów o rachunkowości, także inne dokumenty pozwalające ocenić sytuację finansową przedsiębiorcy w okresie 3 ostatnich lat obrotowych.

Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów znajduje się Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
http://www.uokik.gov.pl/wzory_formularzy_pomocy_de_minimis.php

Wartość pomocy de minimis odpowiada wartości zwolnienia z opłaty produktowej, obliczanej z zastosowaniem maksymalnej stawki opłaty produktowej dla opakowań, o której mowa w art. 35 ust. 1 (tj. 4,50 zł za 1 kg). Opłata produktowa za opakowania jest wpłacana na odrębny rachunek bankowy urzędu marszałkowskiego do dnia 15 marca roku kalendarzowego następującego po roku, którego opłata dotyczy.

UWAGA! Od 01.01.2014 roku poziom odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w danym roku kalendarzowym stanowi wyrażona w procentach wartość ilorazu masy odpadów opakowaniowych poddanych odpowiednio odzyskowi lub recyklingowi w roku sprawozdawczym oraz masy wprowadzonych do obrotu opakowań w poprzednim roku kalendarzowym. Wprowadzający produkty w opakowaniach, który rozpoczyna działalność gospodarczą w danym roku kalendarzowym, oblicza poziom odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych za ten rok w stosunku do masy wprowadzonych przez siebie do obrotu opakowań w tym samym roku (art. 20 ust. 2 i 3 ww. ustawy).

PRODUKTY

Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 roku o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 888) uchyliła wiele przepisów (m.in. w zakresie opakowań) oraz wprowadziła istotne zmiany w ustawie z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 90 poz. 607 ze zm.) m.in. wprowadziła nowe rodzaje produktów podlegających ustawie (oleje smarowe syntetyczne i półsyntetyczne oraz opony stosowane w motocyklach i rowerach) oraz zwolnienie z uiszczania opłaty produktowej poniżej 100 zł. Treść znowelizowanej ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1413 – do pobrania poniżej).

NAJISTOTNIEJSZE ZMIANY PRZEPISÓW:

Rozszerzono wykaz produktów o opony używane w rowerach i motocyklach oraz o preparaty smarowe i środki zapobiegające zamarzaniu.

Zmianie uległa kwota opłaty produktowej podlegająca zwolnieniu z opłaty produktowej.

Nie wnosi się opłaty produktowej, której łączna roczna wysokość dla wszystkich produktów nie przekracza 100 zł (art. 12, ust. 5 ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1413.).

Od 2014 r. obowiązek odzysku i recyklingu odpadów powstałych z produktów wykonywany samodzielnie - podlega wymaganym poziomom odzysku i recyklingu określonych w załączniku 4a do ww. ustawy (brak obowiązku osiągnięcia 100% poziomu odzysku i recyklingu w przypadku rozliczania obowiązków ustawowych poprzez sieć selektywnego zbierania odpadów).

Począwszy od sprawozdania za 2014 rok uzyskany poziom odzysku i recyklingu odpadów powstałych z produktów stanowi wyrażona w procentach wartość ilorazu masy odpadów powstałych z produktów poddanych odpowiednio odzyskowi lub recyklingowi w roku sprawozdawczym oraz masy produktów wprowadzonych na rynek w poprzednim roku kalendarzowym, a w przypadku przedsiębiorcy rozpoczynającego działalność w danym roku kalendarzowym - w stosunku do masy produktów wprowadzonych na rynek w tym roku
(art. 3 ust. 3 ww. ustawy).

Opłata produktowa za produkty jest wpłacana na odrębny rachunek bankowy urzędu marszałkowskiego do dnia 31 marca roku kalendarzowego następującego po roku, którego opłata dotyczy.

DOKUMENTY DO POBRANIA PONIŻEJ:

- Poziomy odzysku i recyklingu obowiązujące dla opakowań w 2014 r. - (zał. nr 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 888).
- Poziomy odzysku i recyklingu dla produktów - zał. 4a do ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej(Dz. U. z 2014 r. poz. 1413).
- Obowiązujące szczegółowe stawki opłat produktowych - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 259 poz. 1774 - zał. nr 1 i nr 2).

Lista organizacji odzysku – do pobrania poniżej.

 

PDFUstawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej Dz. U z 2020 r. poz. 1903 ze zm.pdf (777,94KB)

PDFUstawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi Dz. U. z 2023 r. poz. 1658 ze zm.pdf (981,19KB)

PDFRozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru formularza sprawozdania o produktach w opakowaniach opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi za rok 2018 Dz. U. z 2018 r. poz. 2526.pdf (1,52MB)

PDFRozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie stawek opłat produktowych dla poszczególnych rodzajów opakowań Dz. U. z 2014 r. poz. 1972.pdf (290,28KB)

PDFRozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych stawek opłat produktowych dla poszczególnych produktów Dz. U. z 2014 r. poz. 1968.pdf (292,24KB)

PDFRozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie minimalnych rocznych poziomów odzysku i recyklingu dla opakowań wielomateriałowych oraz dla opakowań po środkach niebezpiecznych poniżej których nie mogą zostać okreś. 618.pdf (257,01KB)

PDFRozporządzenie MŚ w sprawie minimalnych rocznych poziomów odzysku i recyklingu dla opakowań wielomateriałowych oraz oraz dla opakowań po środkach niebezpiecznych obowiązujące dla porozumień Dz.U. 2018 poz. 2310.pdf (99,36KB)

PDFRozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 października 2014 r. w sprawie rocznych poziomów odzysku i recyklingu odpadów powstałych z preparatów smarowych dodatków i środków zapobiegających zamarzaniu Dz. U. z 2014 r. poz. 1598.pdf (328,87KB)

XLSFormularz sprawozdania dotyczącego produktów oleje opony za 2018 r.xls (56,50KB)

PDFUstawa o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej.pdf (314,48KB)

PDFRozporządzenie MŚ w sprawie wzorów dokumentów DPO i DPR Dz.U. 2018 poz. 1809.pdf (531,82KB)

PDFLista organizacji odzysku.pdf (650,71KB)

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego