Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Ulgi w płatnościach należności i opłat rocznych naliczonych z tytułu wyłączenia gruntów rolnych z produkcji

Wydział:
Departament Rolnictwa i Geodezji
Termin załatwienia:
Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Osoba kontaktowa:
Dorota Sierakowska tel. (56) 621 59 33, 784 994 946, Łukasz Domski tel. 728 494 320, Magdalena Masewicz tel. (56) 621 59 33, 784 951 983
Miejsce załatwienia:
Pocztą: 1. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń lub osobiście: 2. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń – (Punkt Informacyjno-Podawczy) 3. ul. Targowa 13/15, 87-100 Toruń - pok. 608 – V piętro (Sekretariat Departamentu Rolnictwa i Geodezji)
Telefon kontaktowy:
(56) 621 59 33, 728 494 320
Miejsce odbioru:
DEPARTAMENT ROLNICTWA I GEODEZJIul. Targowa 13/1587-100 TORUŃlub dokumenty wysyłane są pocztą za potwierdzeniem odbioru
Wymagane dokumenty:
Wniosek organu wykonawczego jednostek samorządu terytorialnego zawierający:
• informacje o inwestorze,
• informację o braku możliwości zrealizowania inwestycji na gruncie nie objętym ochroną,
• uzasadnienie przyczyn wnioskowanego umorzenia.

Do wniosku należy załączyć:
• uchwałę budżetową gminy ze wskazaniem kosztu realizacji inwestycji w danym roku budżetowym,
• decyzję wyłączającą grunt z produkcji rolnej,
• decyzję zobowiązującą do wnoszenia należności i opłat rocznych.


Wniosek dłużnika zawierający:
• uzasadnienie przyczyn wnioskowanej ulgi w płatności należności lub/i opłaty rocznej.

Do wniosku należy załączyć:
• decyzję wyłączającą grunt z produkcji rolnej,
• decyzję zobowiązującą do wnoszenia należności i opłat rocznych,
• dokumenty poświadczające zaistnienie sytuacji uniemożliwiającej zapłatę należności lub/i opłaty rocznej w ustawowym terminie,
• dokumenty poświadczające ważny interes podatnika lub interes publiczny,
• dokument potwierdzający dokonanie opłaty za wydanie decyzji.

Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie decyzji w wysokości 10 zł (dot. dłużnika niebędacego organem jednostki samorządu terytorialnego). Wpłatę należy dokonać na rachunek Urzędu Miasta Torunia nr: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799 podając w tytule „Opłata skarbowa za wydanie decyzji Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego w sprawie umorzenia opłaty z tytułu...”
Tryb odwoławczy:
Stronie od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, ul. Targowa 13/15. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi:
O udzielenie ulgi mogą się starać organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego oraz dłużnicy spełniający przesłanki ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego.
Podstawa prawna:
Art. 12 ust. 16 i 17 oraz art. 22 b ust. 3 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 84), Art. 64 ust. 1 i 2 pkt. 1 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2023 poz. 1270 z późn. zm.),
 
Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego