- Menu przedmiotowe
- Procedury załatwiania spraw
Zgłoszenie instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne
a) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
b) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
c) rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
d) czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
e) wielkość i rodzaj emisji;
f) opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
g) informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami;
h) sprawozdanie z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych, o których mowa w art. 122a ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.).
Ponadto, do zgłoszenia należy dołączyć:
a) dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną;
b) pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
c) potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
a) przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zakładów, gdzie jest eksploatowana instalacja, która jest kwalifikowana jako przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
b) przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, realizowanego na terenach innych niż wymienione w lit. a.
Wykaz przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r.
poz. 1839 ze zm.).
Instalację objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
Rozstrzygnięcie następuje w formie:
a) tzw. milcząca zgoda organu (przyjęcie zgłoszenia);
b) wydanie decyzji wyrażającej sprzeciw.
Prowadzący instalację objętą obowiązkiem zgłoszenia jest zobowiązany:
a) przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informacje o:
– rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji,
– zakończeniu eksploatacji instalacji,
– zmianie w zakresie danych lub informacji, o których mowa w art. 152 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.);
b) dokonać ponownego zgłoszenia instalacji, jeżeli zmiana wprowadzona w instalacji ma charakter istotnej zmiany lub w przypadku nierozpoczęcia eksploatacji instalacji przed upływem 12 miesięcy od dnia upływu terminu do wniesienia sprzeciwu albo od dnia wydania zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.
Powyższe informacje należy przedłożyć w terminie 14 dni odpowiednio od dnia:
– rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji;
– zakończenia eksploatacji instalacji;
– zmiany w zakresie danych lub informacji, o których mowa w art. 152 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1510).