- Menu przedmiotowe
- Zamówienia publiczne
- Zamówienia publiczne z wyłączeniem ustawy PZP
Zapytanie ofertowe na wykonanie usługi wsparcia eksperckiego w ramach projektu CARES (Interreg Europa)
protokół z postępowania - usługi eksperckie CARES.pdf (330,03KB)
Toruń, dnia 20.08.2024 r.
Zamawiający:
Województwo Kujawsko-Pomorskie
Plac Teatralny 2
87-100 Toruń
Zapytanie ofertowe
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, w imieniu Województwa Kujawsko-Pomorskiego, zaprasza do przedstawienia oferty o wartości poniżej 130 000 zł netto na wykonanie usługi wsparcia eksperckiego w zakresie recenzji dobrych praktyk projektu CARES (Interreg Europa), oceny możliwości wdrożenia rozwiązań i pomysłów w dokumentach oraz projektach strategicznych Województwa, a także opracowania mapy drogowej dla rozwoju usług teleopieki i telemedycyny w regionie.
- Przedmiot zamówienia
- Recenzja dobrych praktyk zidentyfikowanych w ramach projektu CARES, będących w posiadaniu Zamawiającego (łącznie ok. 25-30 dobrych praktyk w j. angielskim),
z zakresu innowacyjnych usług teleopieki i telemedycyny w regionach partnerskich,
w celu oceny i adaptacji poznanych rozwiązań zagranicznych, w tym:
- przygotowanie metodyki pracy,
- ocena możliwości zaimplementowania wybranych elementów dobrych praktyk (instrumenty polityki, projekty, funkcjonowanie instytucji), z uwzględnieniem kontekstu regionalnego i specyfiki działań Zamawiającego,
- przeprowadzenie konsultacji z kluczowymi interesariuszami regionalnymi, w celu uzyskania opinii na temat proponowanych adaptacji oraz ocena ich realnego wpływu na grupę docelową projektu (kontakt drogą elektroniczną, telefoniczną i spotkanie stacjonarne, jeśli niezbędne),
- przygotowanie raportu podsumowującego, z zestawieniem proponowanych wdrożeń i rekomendacji,
- wsparcie eksperckie Zamawiającego w zakresie prezentacji wyników recenzji podczas spotkań z partnerami projektu (5 spotkań online, j. angielski) oraz regionalnymi interesariuszami (3 spotkania stacjonarne).
- Opracowanie mapy drogowej rozwoju usług teleopieki i telemedycyny w regionie, na podstawie dobrych praktyk zidentyfikowanych w ramach projektu CARES, ukierunkowanej na poprawę kluczowych instrumentów polityki, w tym prezentującej możliwości wdrożenia rozwiązań i pomysłów w dokumentach i projektach strategicznych Województwa. Dokument powinien obejmować w szczególności:
- harmonogram realizacji mapy drogowej, obejmujący etapy planowania, wdrażania oraz monitorowania postępów i inne elementy uzgodnione z partnerami projektu,
- metodologię zaangażowania decydentów i interesariuszy regionalnych w procesie wdrażania rozwiązań,
- informację nt. zaangażowanych polityk i projektów strategicznych, w tym m.in. w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027,
- informację nt. dobrych praktyk i zakresu i wdrożenia,
- cele, priorytety i kierunki działań oraz niezbędne środki do zaangażowania.
- Bieżąca współpraca z Zamawiającym, obejmująca m.in.:
- cykliczne spotkania online, telefoniczne lub w siedzibie zamawiającego (minimum raz w miesiącu),
- prezentację wyników prac i sprawozdania z realizacji zadań,
- aktywny udział w 2 międzynarodowych seminariach tematycznych w charakterze eksperta, organizowanych przez projekt CARES (razem 4 godziny, online, j. angielski),
- udział w czterech zagranicznych wizytach studyjnych w charakterze eksperta, organizowanych w ramach projektu CARES (po 2 dni spotkań, w Danii, Włoszech, Hiszpanii oraz Chorwacji). Koszt udziału (przejazd, zakwaterowanie, ubezpieczenie) w wizycie w Danii, która odbędzie się w dniach 13-14 listopada 2024 r., pokrywa Zamawiający. Koszty udziału w wizytach na terenie Włoch, Hiszpanii i Chorwacji, zaplanowanych na rok 2025, pokrywa Wykonawca,
- konsultacje i doradztwo w zakresie zleconych zadań, w tym pomoc w rozwiązywaniu problemów oraz wprowadzaniu niezbędnych korekt.
- Przykładowy opis dobrej praktyki stanowi załącznik do powyższego zapytania ofertowego.
- Wykonawca przedmiotu zamówienia powinien płynnie posługiwać się j. angielskim.
- Przewidywany okres realizacji przedmiotu zamówienia: wrzesień 2024 – listopad 2025.
- Informacje o projekcie CARES
Projekt CARES (Teleopieka dla starzejącej się Europy), koordynowany przez Województwo Kujawsko-Pomorskie w ramach Programu Interreg Europa, zakłada współpracę władz publicznych w celu wymiany doświadczeń i poprawy kluczowych dokumentów polityki na rzecz powszechnego wykorzystania usług teleopieki i telemedycyny. Dzięki dobrym praktykom, wspólnym warsztatom z udziałem ekspertów oraz wizytom studyjnym partnerzy zyskają wiedzę nt. nowoczesnych rozwiązań cyfrowych dla poprawy standardów opieki nad osobami starszymi i zyskają możliwość uruchomienia poznanych rozwiązań w swoich regionach.
CARES skupia się rozwijaniu 3 obszarów tematycznych:
- Zwiększenie dostępności osób starszych do usług teleopieki i telemedycyny na obszarach peryferyjnych i trudnodostępnych;
- Powszechne wykorzystanie innowacyjnych narzędzi cyfrowych, umożliwiających skuteczny monitoring i diagnostykę medyczną osób starszych;
- Zwiększenie potencjału instytucjonalnego i wykształconej kadry medycznej na rzecz nowych, ulepszonych usług opiekuńczych i medycznych.
- Rodzaje i opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty:
- Wykonawca oświadcza, że składając ofertę ma w swoim zespole osobę lub zatrudni do realizacji usługi osobę lub osoby posiadające wykształcenie wyższe oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w zakresie usług wsparcia eksperckiego ds. wdrażania rozwiązań e-zdrowia, w tym teleopieki i/lub telemedycyny.
- Wykonawca oświadcza, że dysponuje osobą biegle władającą językiem angielskim, która weźmie udział w spotkaniach opisanych w punkcie 1 „Przedmiot zamówienia”. Spotkania te będą prowadzone w języku angielskim i obejmują zarówno sesje online, jak i stacjonarne.
- Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji ww. doświadczenia.
- Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych i ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów /osób do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
- Zamawiający dopuszcza powierzenie poszczególnych elementów zamówienia Podwykonawcom. Podwykonawcom tym nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie skierowane do Zamawiającego. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy.
- Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie, wyjaśnień dotyczących przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów.
- Wymagania dot. dokumentów formalnych: posiadanie aktualnego odpisu z właściwego rejestru – na podstawie załączonego aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Kryteria wyboru oferty
- Cena: 100%. Punkty za kryterium „cena” zostaną obliczone wg następującego wzoru:
Cena brutto oferty najtańszej
---------------------------------------- x 100% x 100 pkt (waga kryterium) = liczba punktów
Cena brutto oferty badanej
Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku.
- Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ocenę.
- W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w określonym przez niego terminie ofert dodatkowych.
- Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia wyjaśnień określonych przez Zamawiającego.
- Zamawiający poprawi omyłki w ofercie zgodnie z przepisami w art. 87 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. O poprawieniu omyłek Zamawiający powiadomi Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona.
- Zamawiający dokona wyboru oferty Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, opisie przedmiotu zamówienia oraz zawiera najniższą cenę.
- Forma płatności i finansowanie:
- Zamawiającym jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, w imieniu którego działa Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
- Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie ryczałtowe.
- Zapłata za wykonanie przedmiotu zapytania nastąpi po podpisaniu umowy i wykonaniu usługi, na podstawie wystawionej faktury. Faktura zapłacona zostanie przelewem na wskazane konto bankowe, w terminie 14 dni od dostarczenia faktury do siedziby Zamawiającego.
- Za nieterminowe lub niewłaściwe wykonywanie przez Wykonawcę Wsparcia, określonych w specyfikacji, Zamawiający ma prawo naliczyć Wykonawcy kary umowne w wysokości określonej w umowie na wykonanie zadania.
- Wyłączone z kar są sytuacje losowe / nieprzewidziane, które wystąpiły bez winy / zaniechania Wykonawcy, lub w wyniku działania siły wyższej. W takich sytuacjach Wykonawca jest obowiązany do dopełnienia obowiązków / zadań w najbliższym, możliwym terminie.
- W przypadku wyczerpania przez Wykonawcę wartości wynagrodzenia ryczałtowego, będzie on zobowiązany do realizacji w okresie trwania umowy pozostałego zakresu usługi bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
- Wszelkie skutki nierzetelnego lub niestarannego skalkulowania przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę.
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu majątkowe prawa autorskie, prawa pokrewne oraz prawa zależne do treści powstałych w wyniku realizacji umowy bez ograniczeń i na wszystkich polach eksploatacji.
- Realizacja przedmiotu zapytania będzie współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, z projektu CARES (Interreg Europa).
- Termin związania z ofertą:
Termin związania z ofertą upływa po 30 dniach od daty terminu składania ofert.
- Miejsce, sposób i termin składania ofert:
Oferty należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: lpcares@kujawsko-pomorskie.pl do dnia 26.08.2024 r. do godz. 18:00. Oferty przesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferta powinna zawierać następujące elementy:
- Formularz ofertowy
- Opis doświadczenia Wykonawcy
- Informacje dodatkowe:
- Informacja o wyborze Wykonawcy zostanie przekazana droga mailową.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość niedokonania wyboru Wykonawcy bez podawania przyczyny.
- Załączniki:
- Wzór formularza ofertowego,
- Wzór formularza „Doświadczenie Wykonawcy”,
- Przykładowy opis dobrej praktyki.
- Warunki realizacji zamówienia:
- Zamawiający wymaga, aby przedmiot niniejszego zapytania ofertowego było dokonane zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia z dnia 11 września 2019 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605, 1720).
- W przypadku jakichkolwiek pozostałych pytań uprzejmie prosimy o przesyłanie ich drogą elektroniczną na adres:
Załącznik_1_formularz_ofertowy_CARES_ekspert_dobrepraktyki.docx (57,20KB)
Załącznik_2_doświadczenie_CARES_ekspert_dobrepraktyki.docx (57,56KB)
Przykład dobrej praktyki -Tel-e-dent.pdf (250,73KB)
Zapytanie ofertowe_wsparcie eksperckie w zakresie recenzji dobrych praktyk projektu CARES.pdf (380,02KB)